הממשלה משכה את ההצבעה על החוק להגבלת כהונה

אבי רבינא No Comments on הממשלה משכה את ההצבעה על החוק להגבלת כהונה

הממשלה משכה הבוקר את הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לאחר תרגיל מוצלח של האופוזיציה: בנט נאלץ לצאת מהמליאה לפגישה עם הקנצלר הגרמני ובאופוזיציה משכו את כל ההסתייגויות

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר לילה ארוך בכנסת: הממשלה משכה הבוקר (רביעי) את הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה שעמדה לעלות להצבעה בקריאה שניה ושלישית, בעקבות 'תרגיל' של האופוזיציה.

ראש הממשלה בנט נפגש הבוקר עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ המבקר בישראל ובזמן שבנט נאלץ לעזוב את המליאה, החליטו באופוזיציה למשוך את כל ההסתייגויות, מה שיאפשר להצביע על החוק במיידי כשלממשלה אין רוב. כמו כן, הם ביקשו להפוך את ההצבעה להצבעת אי אמון בממשלה, מה שהיה צפוי להקשות על הרשימה המשותפת להצביע בעד החוק ובכך להביע תמיכה מפורשת בממשלה. בעקבות זאת, נאלצה הממשלה למשוך את ההצבעה על הצעת החוק והוא יעלה בשבוע הבא.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין הגיב: "שבוע רביעי ברצף בו הממשלה נאלצת למשוך חוקים בשל היעדר רוב. בימים ההם אין ממשלה בישראל. נחליף אותם".

מוקדם יותר, כתב יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "לקואליציה אין 61 אצבעות במשכן כדי להעביר את החוק שלה אז מיקי לוי פשוט מעכב את ההצבעה כדי למשוך זמן ולאפשר להם להחזיר את בנט. דריסה כזו של הכנסת והדמוקרטיה עוד לא היתה כאן. האיש פשוט בושה".

הבוקר פרץ עימות חריג בכנסת על רקע מעצרם של הנערים מחומש: חברי הכנסת אורית סטרוק ושמחה רוטמן מהציונות הדתית התפרצו לעברם של ראש הממשלה בנט ושר הביטחון גנץ.

העימות נמשך גם בפרסה, מאחורי המליאה כשחבר הכנסת אורבך מנסה 'להגן' על ראש הממשלה בנט ובמקום התפתח קרב צעקות. בעקבות האירוע, הורה יו"ר הכנסת למאבטחים בצעד חריג להרחיק את ח"כ רוטמן מהפרסה, מה שעורר את זעמם של חברי הכנסת מהאופוזיציה. אחד המאבטחים אף קיבל מכה ונזקק לטיפול במהלך המהומה.

בסיעת הציונות הדתית תקפו בחריפות: "ההתנהגות הברוטלית של מיקי לוי הבוקר במליאת הכנסת היא עוד שיא שנשבר. הרמת ידיים וגירוש חסר תקדים של חברי הכנסת סטרוק ורוטמן מהפרסה רק כי אמרו משהו שלא מצא חן בעיניו הם בריונות לא חוקית, חצופה ומסוכנת, שמדרדרת את מעמדה של הכנסת".



0 תגובות